x HomeWinkelKlantenserviceLijstenAll-in-1SpellenHardwareeShopamiiboSkylandersDisney InfinityLEGO DimensionsReviewsInkoopHelden
Bestel vanavond, overmorgen in huis.

ZombiU Review

ZombiU, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner ZombiU

ZombiU kent een leuke en spannende singleplayer met een nog leukere lokale multiplayer die op geniale wijze gebruik maakt van de Wii U GamePad.

Op de E3 van 2012 gooide Ubisoft hoge ogen. ZombiU werd gepresenteerd als het paradepaardje voor de Wii U, en daar deed Nintendo met alle plezier nog een schepje bovenop. Zo kreeg het spel op dag van release een speciale Wii U-bundel, wat getuigt van heel wat vertrouwen aan Nintendo's kant in Ubisoft's nieuwe IP. Is ZombiU echt een game om 'U' tegen te zeggen?

How long will you survive?
Het concept van ZombiU is vrij simpel: Londen heeft te maken met een zombie-apocalyps waarbij overleven het enige doel is, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Eén beet van zo een menselijk monster en je bent eraan voor de moeite. ZombiU is een survival horror-game in hart en nieren. "Dood is dood" is dan ook de grootste troef van het spel. Wanneer je personage sterft verandert deze in een zombie en moet je met een nieuw iemand vanaf nul starten. Dit systeem heeft zowel voor- als nadelen. Zo moet je zorgzamer en geconcentreerder te werk gaan, wat de spanning zeker ten goede komt. Een minpunt aan dit alles is dat hierdoor veel tijd verloren gaat en je wel tien keer dezelfde weg moet afleggen vooraleer je weer verder kan met zombies af te knallen.

Met de 'U' van Wii U
Zombies die op elk moment kunnen opdagen, het verlaten Londen verkennen (zie kader) en voortdurend het gevoel hebben dat er wat gaat gebeuren. Deze dingen zijn dagelijkse kost in de wereld van ZombiU en maken dat de game zeker niet voor watjes is. Wat nog eens extra toedraagt tot de spanning, is de manier waarop ZombiU gebruik maakt van de GamePad. Codes invoeren, snipen en je wapens beheren speelt zich allemaal af op het kleine schermpje. Hierdoor moet je steeds je gezichtsveld aanpassen en is het onmogelijk je de hele tijd te concentreren op het scherm waar de actie zich afspeelt. Lekker origineel en leuk uitgevoerd, Ubisoft!

Review ZombiU: Grafisch is ZombiU geen hoogvlieger, al wordt er wel leuk met lichtinval gespeeld.
Grafisch is ZombiU geen hoogvlieger, al wordt er wel leuk met lichtinval gespeeld.
Review ZombiU: Ondertussen is ZombiU niet meer Wii U-exclusive. Het spel is ook te spelen op andere consoles onder de naam Zombi.
Ondertussen is ZombiU niet meer Wii U-exclusive. Het spel is ook te spelen op andere consoles onder de naam Zombi.
Lokale multiplayer
Naast de leuke singleplayer is het misschien wel de lokale multiplayer die met alle eer gaat lopen. Deze gaat als volgt in zijn werk: iemand speelt met de Pro Controller als overlevende, terwijl de andere op de Wii U GamePad de overlevende het aardig moeilijk maakt door zombies op de map te plaatsen. Het resultaat? Een verrassend leuke ervaring waarbij Ubisoft nogmaals laat zien tot wat de GamePad in staat is.

Conclusie ZombiU - Nintendo Wii U Review

Pluspunten:
  • Lekker spannend